Overstappen naar 365verbonden?
We leggen je hier graag uit hoe een overstap in zijn werkt gaat bij 365verbonden. Het allerbelangrijkste is dat je bij ons altijd de beschikking hebt over een eigen projectmanager. Hij of zij zorgt ervoor dat alles soepel verloopt en er geen onnodige uitval is van je werkzaamheden. Mis je nog informatie of wil je graag meer weten? We nemen graag de tijd voor al je vragen.
Doordat in Nederland goede afspraken en processen zijn ontwikkeld is dit tegenwoordig makkelijk te regelen. Je nieuwe aanbieder doet een verzoek tot overname bij je huidige aanbieder. Indien er geen verplichtingen meer zijn (bijvoorbeeld een contract) dan is je huidige aanbieder wettelijk verplicht mee te werken. De stichting COIN zorgt vervolgens dat bij alle ruim 150(!) telecomaanbieders in Nederland bekend is waar jouw (mobiel) telefoonnummer actief zijn. Zo weet je zeker dat je nummer nooit zomaar kwijt kan raken.
Internet is natuurlijk niet meer weg te denken. Je wilt dan ook niet zonder verbinding zitten als je overstapt naar bijvoorbeeld zakelijk glas. Na de aanvraag stemmen wij af wanneer de nieuwe verbinding wordt opgeleverd. We laten de verbinding aanleggen en installeren de router bij jou op locatie. Standaard houden wij 14 dagen overlap aan zodat eventuele calamiteiten kunnen worden opgelost. In het voortraject van bestellen bepalen we dus samen de datum waarop je de bestaande verbinding kunt opzeggen.
Samen maken we een duidelijk plan hoe jij wilt dat je centrale gaat werken. Denk hierbij aan voicemail berichten, openingstijden, wachtrijen en belgroepen. We stemmen het interne nummerplan af zodat je medewerkers bereikbaar zijn op verkorte kiesnummers. Als we dit samen “op papier” hebben bouwen we de testomgeving. Hierin kun je dan testen of alles werkt en waar je wijzigingen wilt aanbrengen nog. Ben je tevreden ? Dan stemmen we samen af wanneer we de centrale “live” zetten.
365verbonden is Microsoft partner. Door deze status kunnen wij heel eenvoudig je licenties in beheer nemen. Wij zorgen dat je huidige aanbieder bericht krijgt dat wij jouw “tennant” (jouw account bij Microsoft waar al je gegevens staan) gaan overnemen en beheren. Uitgaande van geen lopende verplichtingen keurt je huidige aanbieder dit goed. Vanaf dat moment beheren wij jouw tennant en nemen we de lopende licenties direct of op een later moment over. Jij blijft gewoon werken en merkt hier niks van. Al je data, email en backup blijven gewoon beschikbaar.
Ook hier hebben we ruime ervaring mee. Wij zorgen allereerst voor een goede backup van al jouw data. Pas nadat jij deze hebt gecontroleerd op juistheid zetten we de volgende stap. Wij zorgen met een stukje software op jouw laptop of computer dat wij deze 24/7 kunnen monitoren. Hiermee weten we zeker dat alles werkt zoals het moet, denk aan de processor of andere programma’s die de werking van je apparaat beïnvloeden. Al jouw data wordt door onze firewall en antivirus software gescand zodat de kans op besmetting wordt geminimaliseerd. Van al je data (mail, onedrive, sharepoint etcetera) maken we vervolgens dagelijks een backup. De Microsoft licenties worden overgenomen en we zorgen dat je werkstation weer optimaal werkt en opgeruimd is. Nu werk je overal veilig en weet je dat we altijd op de achtergrond de prestaties van je hard- en software pro-actief in de gaten houden voor je.
Natuurlijk willen wij leren van jou als klant. Daarom evalueren we elke overstap, of het nu 1 mobiel nummer is of een complete MS365 migratie. Met jouw hulp kunnen we nog betere service verlenen. Als we het eens zijn zien we de diensten als “ready for service”, klaar om mee te werken. Natuurlijk kun je ons altijd bellen of een mail sturen als je hulp of informatie nodig hebt. Wij sturen elke maand rond de 15e een factuur (ja, dat hoort er echt bij) waarop je precies ziet welke diensten je afneemt.